Polityka

e-Izba startuje ze szkołą dla dzieci i młodzieży

Jak pokazuje Indeks Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego 2021 (DESI), Polska znajduje się na niechlubnym, 24 miejscu, jeśli chodzi o edukację cyfrową dzieci i młodzieży. Mamy bardzo wiele do nadrobienia, gdyż to jedna z najniższym pozycji wśród krajów Unii Europejskiej. Ponadto sami uczniowie jasno wyrazili chęć rozwijania kompetencji cyfrowych. Według raportu NASK „Nastolatki 3.0”, prawie co trzeci nastolatek po ukończeniu edukacji, chciałby pracować w zawodach związanych z internetem i technologiami cyfrowymi.

Dlatego Izba Gospodarki Elektronicznej uruchamia nową Szkołę Gospodarki Cyfrowej – tym razem skierowaną do dzieci i młodzieży. W ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior zostaną przeprowadzone zajęcia merytoryczne i praktyczne. Pierwszy tegoroczny cykl jest zaprojektowany dla uczniów siódmej i ósmej klasy szkoły podstawowej. Młodzi adepci będą mogli zdobyć wiedzę z zakresu kompetencji cyfrowych, odpowiedzialnych i bezpiecznych zakupów online, świadomego i bezpiecznego poruszania się w sieci, mediów społecznościowych czy zastosowania najnowszych technologii. W ramach projektu uczniowie zostaną zaproszeni do siedzib firm członkowskich e-Izby, by poznać środowisko, w jakim funkcjonuje e-handel. Informacje z zakresu edukacji cyfrowej w postaci broszur i materiałów wideo trafią również do rodziców i nauczycieli. Do Szkoły Gospodarki Cyfrowej Junior zostali zaangażowani najlepsi eksperci z obszaru edukacji cyfrowej – nauczyciele, pedagodzy i praktycy.

Do udziału w Szkole Gospodarki Cyfrowej Junior szkoły mogą zgłaszać się za pomocą formularza na stronie www.

„Poszerzenie Szkoły Gospodarki Cyfrowej, która funkcjonuje w naszej organizacji od 10 lat, o projekt edukacyjny dla dzieci i młodzieży była naturalnym kierunkiem. Uważamy, że kompetencje cyfrowe trzeba kształtować już od najmłodszych lat, gdy tylko dziecko zaczyna świadomie korzystać ze smartfona czy tabletu. Postępująca rewolucja technologiczna, pandemia i zdalne nauczanie podkreśliły, jak ważna jest umiejętność świadomego i bezpiecznego poruszania się w sieci. Mamy świadomość, że umiejętności cyfrowe są niezbędnym elementem rozwoju edukacyjnego, a w przyszłości rozwoju zawodowego. Stąd pomysł, aby dzieci z dwóch ostatnich klas szkół podstawowych zabierać do siedziby takich firm jak np.: Allegro, Modivo czy Ceneo. Zależy nam, by poznały od podszewki, jak wygląda praca w najdynamiczniej rozwijającym się sektorze w Polsce” – podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

„Rybnik ściśle współpracuje z Izbą Gospodarki Elektronicznej nieprzerwanie od 5 lat. To właśnie jesienią 2017 roku uruchomiliśmy śląski oddział e-Izby, który prężnie realizuje swoją misję i wspiera e-firmy z tego regionu. Jestem dumny, że kolejny projekt, który będziemy wspólnie realizować, będzie pomagał dzieciom i młodzieży rozwijać, tak dziś potrzebne, kompetencje cyfrowe” – dodaje Piotr Kuczera, prezydent Miasta Rybnika.

„Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior to ważny projekt na łódzkiej mapie projektów edukacyjnych. Chcemy zachęcić szkoły i uczniów do pogłębiania wiedzy z zakresu e-commerce. Współczesny świat jest tak scyfryzowany, że inwestycja w kształtowanie tych kompetencji jest kluczową dla dalszego rozwoju biznesów, gospodarek i miast” – podsumował Adam Pustelnik, pierwszy wiceprezydent Miasta Łodzi.

10 lat Szkoły Gospodarki Cyfrowej

e-Izba, od początku swojego istnienia, kładzie duży nacisk na promocję wiedzy i zwiększanie świadomości w zakresie e-commerce. 10 lat temu powołała Szkołę Gospodarki Cyfrowej, która prowadzi działania edukacyjne na rzecz polskiej branży cyfrowej i konsumenta. W tym czasie z jej merytorycznego wsparcia skorzystało około 10000 e-przedsiębiorców i specjalistów e-commerce. Ponadto e-Izba, wspólnie z Fundacją im Lesława A. Pagi, wydała wirtualny podręcznik „Jak założyć e-sklep?”, który trafił do 25000 licealistów. Stale współpracuje również z uczelniami wyższymi, by kształcić studentów w zakresie handlu elektronicznego.

Róża, która wie wszystko o e-commerce

Istotnym elementem projektu Szkoła Gospodarki Cyfrowej Junior jest wydanie słuchowiska pt. „Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?”, będącego przewodnikiem po świecie internetowych zakupów, którego pomysłodawcą i jednym z autorów jest Artur Kurasiński. Słuchowisko to zapowiedź trzeciego komiksu edukacyjnego o technologiach dla dzieci z serii „Róża, a co chcesz wiedzieć?”. Partnerem słuchowiska oraz komiksu „Róża, a co chcesz wiedzieć o e-commerce?” jest Izba Gospodarki Elektronicznej.

Patronat nad Szkołą Gospodarki Cyfrowej Junior objął Rzecznik Praw Dziecka, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę oraz NASK.

Źródło informacji: Izba Gospodarki Elektronicznej


Dystrybucja: pap-mediaroom.pl

Wiadomości Rybnik

About Author

Może Ci się także spodobać

Polityka

Polska zorganizuje we wrześniu 2023 r. największe europejskie zawody branżowe dla młodych fachowców

8. edycja EuroSkills, która pierwotnie miała odbyć się we wrześniu 2023 r. w Sankt Petersburgu w Rosji, decyzją Stowarzyszenia WorldSkills
Polityka

MS: Ruszyło Centrum Edukacji Prawnej w Raciborzu (komunikat)

Biuro Komunikacji i Promocji Ministerstwo Sprawiedliwości informuje: Z inicjatywy wiceministra sprawiedliwości Michała Wosia przy Sądzie Rejonowym w Raciborzu powstało Centrum
Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Zarządzanie cookies
AKCEPTUJĘ